Norsk standard avvisende og ikke-avvisende kantstein som alltid har full kontakt med underlaget støpes effektivt på stedet. Kantstøpen armeres horisontalt med K/S 8 mm i lengder á 6 meter og forankres i underlaget hver meter med 15 cm K/S 10 mm.
Alle radier kan støpes, og det lages rissanvisning på utsatte steder. Produktet støpes med betongkvalitet minimum B-45 MF40 CL 0,10 og 0,9 kg plastfiber pr. m3.
Produktet leveres med 2 års produktgaranti mot forvitring og frostskader. Garantien dekker også at kantsteinen ikke løsner fra underlaget.
Vi tar på oss oppdrag i Bergen, Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane. For mer informasjon og veiledning, kontakt oss på telefon eller på mail.
Kantstøpsortiment
Avvisende kantstein nr. 131
Avvisende kantstein nr. 161
Avvisende kantstein nr. 191
Avvisende kantstein nr. 221
Ikke avvisende kantstein nr. 050
Ikke avvisende kantstein nr. 103
Ikke avvisende kantstein nr. 132
Ikke avvisende kantstein nr. 142
Ikke avvisende kantstein nr. 143
Ikke avvisende kantstein nr. 162
Dette produktet støpes med form som har variabel bakside. Den variable baksiden følger topp gammel kantstein, og produktet får nøyaktig høyde og linjeføring.
Produktet er kostnadsbesparende, særlig fordi man unngår fjerning av gammel kantstein.
Kantsteinen armeres horisontalt med K/S 8 mm i lengder á 6 meter, som forankres for hver meter i forkant eller i den gamle kantsteinen med 20 cm K/S 10 mm armeringspinner.
Minimum betongkvalitet C-45 MA tilsatt 4-5% luft og 0,9 kg polypropylenfiber pr. m3.
Fordeler ved ny over gammel kantstein: ARBEIDSBESPARENDE – STYRKE
Fender nr. 200
Fender nr. 270
Fender nr. 300
Fender nr. 460
Fender nr. 500
Type 1
Type 2
Type 3
Plass-støp kassel-stein «ny over gammel»
I løpet av høsten 2021 får vi i Asfalt og Maskin plass-støpt kassel-stein som en del av vårt sortiment. Dette er prosjekt som vi er ført ut med og skal være en mulighet for å effektivisere rehabilitering og ny-produksjon av bussholdeplasser med mer.
Plass-støpt kassel-stein er en rimeligere måte å lage spesialstein for bussholdeplasser. Kanten kan støpes både som ny og som «ny over gammel» noe som gjør at ved produksjon av bussholdeplasser kan man kutt bort mange ledd av produksjonen, men fortsatt ende opp med det samme resultatet. Delene som i hovedsak fjernes er graving, bort kjøring av masser, re-asfaltering i flere omganger og flere dager med sperring av vei.